۲۱ بهمن ۱۳۸۴، ۱۷:۲۰

عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه: تذكر به مداحان مصداق بارز امر به معروف و نهي از منكر است

عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه: تذكر به مداحان مصداق بارز امر به معروف و نهي از منكر است

تذكر به مداحان و خطبايي كه در بيان حادثه عاشورا از حق خارج شده‌ و به بيان خرافه گويي و انحرافمي پردازند، مصداق بارز امر به معروف و نهي از منكر است.

به گزارش گروه دين و انديشه "مهر" حجت الاسلام سيد محمد علي ايازي عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه، چهارشنبه شب (19 بهمن) در آخرين شب از مراسم عزاداري مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم در محل اين دفتر، با تأكيد بر ضرورت اصلاح وضعيت پيش آمده براي مراسم عزاداري‌ مذهبي گفت: متأسفانه برخي از جريانات، از روي سطحي نگري يا انحراف، حتي از روي عمد به دنبال تضعيف حادثه كربلا هستند.

وي افزود: وظيفه مردم و علما است كه اگر تحريفي را مشاهده كردند بلافاصله تذكر دهند و اين اقدامي در راستاي تحقق امر به معروف و نهي از منكر است.

حجت الاسلام ايازي انحراف افكار عمومي از حادثه كربلا را از اهداف اوليه حكومتهاي بني اميه و بني عباس اعلام كرد و افزود:  بني اميه به هر شكل ممكن در صدد اين بودند كه از انعكاس حادثه كربلا جلوگيري كنند، اما سيد الشهدا(ع) با همراه كردن اهل بيت خود اين حادثه را خنثي كرد.

بر اساس گزارش رسا، وي اقدام امامان معصوم (ع) را در رويارويي با عاشورازدايي حكومتهاي طاغوت، برپايي جلسات عزاداري عنوان و تصريح كرد: پس از بني اميه نيز حكومتهاي طاغوت به گونه‌ اي در صدد تضعيف اين حماسه انساني و اسلامي به يك حماسه تراژدي بودند.

عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم يادآور شد: مردم عوام به رغم عشق و علاقه ‌اي كه داشتند بدون توجه به مقاصد حكومتها اين حادثه عظيم را از اهداف اصلي آن تنزل دادند و به جايي رسيده ‌اند كه امروز شاهد آن هستيم.

وي با اشاره به تاريخچه بيان اهداف واقعي عاشورا گفت: در دوران مبارزات انقلاب اسلامي چون مردم به دنبال اصلاح جدي حكومت بودند، از قيام امام خميني (ع) حمايت كردند. حضرت امام (ره) هم در سخنراني ‌ها و پيامهاي خود اهتمام ويژه ‌اي به اين امر داشته ‌اند.

حجت الاسلام اظهار داشت: طي پانزده سال اخير متأسفانه جريان واقعه كربلا در ايران به پيش از انقلاب بازگشته است، اظهار داشت: برخي از مداحان و شعرا، سخنان بي سند و نامعتبر خود را كه در محافل مخصوص عنوان مي كنند، به مجالس عمومي و حتي رسانه‌ ملي كشانده اند. 

کد خبر 288964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha